polisförbundet almedalen 2026 foto Polisförbundet

PF-toppar på plats i Almedalen

PF-toppar på plats i Almedalen

Polisförbundets ordförandetrio – Katharina von Sydow (mitten), Sophia Willander och Thomas Stjernfeldt - är på plats i Almedalen, Gotland, för att inför landets möjligen mest inflytelserika beslutsfattare och samhällspåverkare skapa diskussion och förståelse om vad som behövs för att skapa trygghet, i samhället och för medborgarna. Liksom de grundstenar som står som garant för rikets säkerhet. Det handlar t ex om frågor som behovet av "kompetens/med staten som arbetsgivare", "systemglapp - ex brister i psykiatrin..." liksom hur blåljuspersonal bäst kan förbereda sig för "pågående dödligt våld"...

Den årliga Almedalsveckan är igång. Polisförbundet är på plats för att möta beslutsfattare, samverka med andra organisationer och driva de frågor som är avgörande för att poliser ska ha rätt villkor, arbetsmiljö och förutsättningar att utföra sitt uppdrag på bästa sätt. Almedalsveckan är en viktig arena för Polisförbundet att påverka inriktning och beslut som rör polisens uppdrag och tryggheten i samhället.

Från Polisförbundet närvarar förbundsordförande Katharina von Sydow, förste vice ordförande Sophia Willander och andre vice ordförande Tomas Stjernfeldt.

Ett axplock ur programmet/seminarium där Polisförbundet deltar:


Onsdag 24 juni: samtal  med Kommunal och Vårdförbundet under rubriken:  

Från systemglapp till sammanhållen trygghet – kan en Psykiatrireform 2.0 vara vägen framåt?

Allt fler söker psykiatrisk vård, men för många uteblir hjälpen. Vad krävs för att täppa till glappen mellan behov och insatser? Hur kan vi bygga ett system som håller både för patienter och de yrken som möter människor i behov av stöd?


Länk till information om Almedalsveckan

Bild: Polisförbundet från vänster Sophia Willander, Katharina von Sydow, Thomas Stjernfeldt.