Månatligt arkiv
Skyddsombudens dag
Idag, den 21 oktober infaller skyddsombudens dag. Många skyddsombud kan vittna om att deras arbete inte alltid uppskattas som det borde. Det finns arbetsgivare som menar att deras krav på åtgärder är dyra eller tar tid, de får inte alltid tillräckligt med tid för sitt uppdrag, och de kan inte alltid berätta för arbetskamraterna vad de åstadkommit.
Kalla mobbning för vad det är!
Polisprofessorn laddar om
Ygeman både ledsen och förbannad
Livsstilskriminell så funkar det
Två sanningar eller en halmgubbe
Stämningen bland poliserna i City
Det kom ett brev från Sveriges största utryckningsenhet, Lopo Norrmalm i Stockholm City där turlagen enats om en text som beskriver stämningen på arbetsplatsen. Brevet är skickat till de högsta cheferna inom polisen och inom polisfacket, både nationellt och regionalt. UPPDATERAD MED RPC SVAR
Förtroendet är utraderat!
Så drastiskt uttrycker sig en nybliven polis. Hen har fått olika besked och har fått en lönesättning som inte varit rimligt underbyggd. Polisfacket har förhandlat med en motpart som inte velat eller fått göra om och göra rätt. Nu när det hela sjunkit undan, finns bara bitterheten kvar. En bra start på ett polisliv?
Visst har polisen full koll
Två misstänkta för handgranatsattacken mot poliser frigivna
Har vi full koll? NEJ
Vi har full koll... Eller haveri i tysthet
Det räcker nu!
Nu räcker det!
Polisen satsar på (få) utsatta områden
Utan spaning ingen aning!
Hur kommer vapen och handgranater in i Sverige?
Spaning mot våldsmän ledde till rånarliga
Närmare medborgarna
En seger för rättvisan
Hur bra är det med I-lön?
Det har en polis i Region Stockholm funderat över. Ska hen sluta att hjälpa sina kollegor att dakta misstänkta, det syns ju inte i statistiken. Har Arbetsgivaren uppfattat att polisarbetet är ett lagarbete? Tankarna kring I-lön blev till en insändare till Blåljus...
Värre våld mot poliser
Ljuger polisen med statistik?
Det är Hanne Kjöller som med stöd av Stefan Holgerssons forskning gräver i polisens polisens vilja att få allt att se bra ut...