Polischef avgår efter kritik
Polisförbundet i Region Syd, Annika Stenberg, har meddelat att hon slutar som regionpolischef, enligt lunchekot. Stenberg tillträdde i samband med polisens omorganisation, och har mött hård kritik från Polisförbundet i regionen för bland annat samarbetsproblem och professionalism.