Månatligt arkiv
Vi tar inte mer skit nu! Nu räcker det!
Om ni inte vill betala - Avskaffa polisen
Mer om det förkastade slutbudet om polislöner
Polisförbundet sade nej till slutbudet
John Franco årets eldsjäl
Victoria i Nyheter24
Lönefrågan gör sitt segertåg i Nyheter24, idag är det Victoria Lervik som beskriver vad som är problemen inom svensk polis, och varför poliserna behöver få en rimlig lön. Det är dags för polisledningen att se personalen som sin viktigaste resuse på riktigt, inte bara i högtidstal.
Tankar från Norrtälje
Nyheter24 igen om Polislönerna
Efter Martin, Leif Mannerström, Therese och Peppe, är det nu Jenny Svenningsson som övertagit stafettpinnen när det gäller att förklara varför poliserna i Sverige behöver en rimlig lön som det går att leva på. Och en lönesättning som går att begripa. Det är riktigt intressant att följa Nyheter24 i dessa dagar!
Romregister eller hjälpinsats
Polishat och svar på tal
Delpensionstankar på snabbmatshaket
JO kritisk till facebookpolis
Peppe ser vargen rakt i ögonen
Jag och mitt yrke; en dysfunktionell relation
Therese Löthman i Nyheter24
Ny kampanj för högre polislöner
Avtalskonferens i morgon tisdag
Manifestationen - och sedan då?
Vi har haft lite att stå i, fackligt sett före och efter manifestationen. Denna artikel speglar lite av vad som hänt och vad som händer nu. Det fackliga arbetet går vidare, just nu sätter vi ihop nya numret av vår tidning POLISEN, som kommer att innehålla ännu fler bilder från manifestationen. Men vi tar det från början.