Rinkeby eller Rosengård?
Visst finns det många områden i Sverige som borde prioriteras av polisen. I glesbygd är det svårt att få poliser som vill jobba, liksom i vissa utsatta förorter. Polismyndigheten har tillochmed gjort en särskild lönesatsning för att få områdespoliser till de 15 mest utsatta områdena. Men hur behandlar vi poliser som verkligen vill jobba i en glesbygd, eller ett särskilt utsatt område?