Polisskolan 30 år senare - en resa i historien
1991 sändes den första filmen om de unga aspiranterna som utsattes för både fysiska prov och tuffa utfrågningar. I kväll kl 20 sänds det tredje programmet (SVT1). För många med lite "erfarenhet" ger dokumentären en historiska igenkänning från en tid då anmälningarna "knackades" ned på skrivmaskin... liksom den resa vi och Polisen gjort under tre decennier.