− Det är glädjande att allt fler poliser väljer att gå med i facket. Tillsammans blir vi starkare och ju fler vi är, desto tydligare blir rösten för poliserna i landet
Polischefens död anmält till Arbetsmiljöverket
Polismyndigheten har anmält Mats Löfvings död till Arbetsmiljöverket. Anmälan gjordes av Mattias Wahlstedt, kanslichef och biträdande chef på myndighetens rättsavdelning dit Mats Löfving omplacerades i december. ”Det kan inte uteslutas att dödsfallet har ett samband med arbetet”, säger Mattias Wahlstedt till SVT idag.